13 Eylül 2010 Pazartesi

12 Dev Adam


Tam bir sene önce bugün yazmıştım 12 Dev Adamımızı. Bize yaşattıkları mutluluk ve gururdan bahsetmiştim. Takım olmanın, birbirine ve zaferlere inanmanın en güzel örneği demiştim onlar için. Peki, Dünya Şampiyonası'nda ikinci olan bu 12 Dev Adam için ne söyleyeceğim şimdi?

İki hafta önce şampiyona başladı. Ülkemizde düzenlenen organizasyonun açılışı bence tam bir fiyasko olsa da şampiyona süreci çok güzel geçti diye düşünüyorum. Dört ayrı ilimizde yapılan grup maçları sonunda son sekize kalan takımlar İstanbul'a geldi. Ve hepimiz için bazen stresli bazen rahat ama dün akşama kadar keyif veren bir süreç geçirdik. 12 Dev Adamımız tarih yazdılar, tarihe çok büyük harflerle not düştüler. Yıllardır yaşamadığımız ve belki de yıllarca yaşayamayacağımız bir mutluluk ve gurur yaşattılar bizlere. 2 hafta önce sadece orada olmak için aldığımız final biletleriyle bu mutluluğu ve gururu orada yaşamak da güzel bir hatıra oldu bizim için.

Sırbistan maçını kolay kolay unutacağımızı sanmıyorum. Ama oldu, biz onları eledik ve ABD takımı ile final oynamaya hak kazandık. Açıkçası ben onları da yeneceğimizden çok emindim. Çünkü herkes gibi ben de bu takıma çok inanıyordum, hala inanıyorum. Ama olmadı. Günümüzde değildik, iyi değildik, şanslı değildik. Pek çok sebep ekleyebiliriz bunlara. Ama sonuçta ABD takımı gerçekten de çok kolay kazandı bu maçı. Özellikle 39 dakika boyunca maçta görev alan Kevin DURANT, tabiri caizse tek başına yendi bizi.

Sinan Erdem Spor Salonu'ndan bahsetmeden geçemeyeceğim. Ortam, tribünler, saha ve görünüm çok güzel. Abdi İpekçi'yi hiç aramadım desem yalan olmaz. Ama tuvaletleri konusunda aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Böyle bir salona bu kadar yetersiz tuvalet! Sonuçta yaşandı ve bitti.

Hepimizin onlarla gurur duyduğuna eminim. Ülkemizin içerisinde bulunduğu şu stresli ve karışık ortamda milyonlarca insanı biraraya getirmeyi başaran tek olay oldu 12 Dev Adam'ın başarısı. Futbolu bile gölgede bırakan bu başarının uzun süre unutulmaması ve her zaman aynı gurur ve heyecanla konuşulmasını dilerim.

12 Dev Adam yani Kerem TUNÇERİ, Hidayet TÜRKOĞLU, Ersan İLYASOVA, Ömer AŞIK, Ömer ONAN, Sinan GÜLER, Semih ERDEN, Ender ARSLAN, Cenk AKYOL, Oğuz SAVAŞ,Kerem GÖNLÜM ve Barış ERMİŞ, harikasınız...


Hiç yorum yok: