27 Ekim 2009 Salı

NTV Yayınları- Dünya Klasikleri



Çizgi romanları severdim eskiden. Okuduklarımı aynı zamanda görme şansına da sahip oluyordum. Evet, romanı okuyup onu hayalinde insanın kendisinin canlandırması da güzel. Ama çizgi romanların herkesin geçmişinde özel bir yeri vardır diye düşünüyorum. Dünya Klasiklerini de severim. Kimini okudum. Ama okumadıklarım daha fazladır kesinlikle. Zaman sonra farklı türde kitaplar okumaya başlayınca bir kenara bıraktım hatta unuttum bu edebiyat klasiklerini. Benim gibi pek çok kişi unutmuş olsa gerek onları.



Bu kadar zamandan sonra NTV Yayınları'nın çıkarttığı  Çizgi Roman Dünya Klasikleri, unuttuklarımı hatırlattı bana. İlk önce William Shakespeare'in Macbeth'ini çıkardılar. Kitabın orjinaline göre çok sade ve kısa ama çizimler gerçekten çok başarılı. Macbeth'den sonra Franz Kafka'nın ünlü romanı Dava'nın çizgi romanını çıkarttılar. Macbeth'in parlak kağıdından sonra Dava'nın soluk hali hayal kırıklığı oldu.  Mary Shelley'in 1818 yılında yazdığı en ünlü romanı Frankestein , NTV Yayınları tarafından yayınlandığında kaldığımız yerden devam ettik. Eylül ayında ilk baskısını yayınladıkları, Dostoyevski'nin en ünlü romanı Suç ve Ceza ile Çizgi Roman Dünya Klasikleri serisi devam ediyor. Kitapların satış fiyatı 10,-TL. Ama www.ntvyayinlari.com web adresinden satın alırsanız fiyatı 8.5,-TL oluyor.Üstelik kargo ücreti de ödemiyorsunuz.

Kitaplardaki çizimler oldukça başarılı, anlatım dili sürükleyici ve görsellik tam kararında. NTV yayınlarından sonra Everest Yayınları da Çizgi Roman çıkardı ama incelediğim kadarıyla çok başarılı değil. Her ne kadar onlar çizim tekniği olarak Japon Manga tekniğini kullanmış olsalar da, kitaplarının kalitesi NTV Yayınları kadar başarılı değil.

Birer tane alıp, kütüphanenize koyabileceğiniz, belki de çocuklarımıza bu klasikleri okumayı daha çok sevdirebilecek olan Çizgi Romanlar'dan edinmeniz dileğiyle...



Hiç yorum yok: