23 Aralık 2009 Çarşamba

Kırık Kalpler Durağında - Candan Erçetin




" Tam 5 yıl 5 ay 27 gündür susuyorum, yaşıyorum, görüyorum, hissediyorum, düşünüyorum, yazıyorum ama susuyorum... Sanırım artık bir şeyler söylemenin zamanıdır." diyerek yaptığı Kırık Kalpler Durağı'nda isimli albümü uzun bir aradan sonra 16 Aralık'ta müzikseverlerle buluştu nihayet.

Albüm 16 tane şarkıdan oluşuyor. Bunlardan 4 tanesi hariç diğer şarkıların sözlerinde Candan Erçetin imzası bulunuyor. Eskiden Mete Özgencil ile çalışırken bu albümdeki uzun yol arkadaşı Alper Erinç olmuş. Daha önceki albümlerinden biraz farklı olduğunu düşündüğüm bu albümde Candan Erçetin'in bizlere bazı mesajlar vermeye çalıştığı ve bu durumun albümdeki müzikaliteden biraz daha fazla ön plana çıktığı kanaatindeyim. Albümü ya çok beğeneceğiz ya da hiç beğenmeyeceğiz gibi geliyor bana.

Albümde ilk başta dikkat çeken parçalar; Unutursun, Nedense Sustum, Kırık Kalpler Durağında ve Ninni. Özellilke rap tarzında söylediği ama daha çok sözleriyle dikkatimiz çeken " Ninni  " isimli şarkı her an her yerde duyabileceğiniz bir parça. Albüm kapağında kısaca belirttiği düşüncelerini bu şarkıyla açıkça dile getirmiş Candan Erçetin. Ülkemizde yaşananlara, bu yaşadıklarımıza neden olan kargalara, halkımızın uzun zamandır sürdürdüğü bu uyku haline, geçmişimize ama bu geçmişten alamadığımız derslere göndermelerde bulunarak tamamlamış albümünü.

Ülkemizdeki pek çok şarkıcı ve sanatçı düşüncelerini konuşarak söylemeyi tercih etse de Candan Erçetin, şarkısıyla bunu yapmak istemiş ve yapmış. Ona yol gösterenleri de minnetle anmayı unutmamış bu arada.

"Ayrıca yaşadıklarını, gördüklerini, hissettiklerini ve düşündüklerini özgürce yazmaktan ve cesurca dile getirmekten çekinmeyen Ömer Hayyam ve Neyzen Tevfik'e bana yol gösterdikleri için minnetle... " diyerek tamamlamış albümünü. Emeğine, sesine ve yüreğine sağlık...

Albümdeki şarkıların sözlerini buradan bulabilirsiniz:

Dikkatle dinlemeniz dileğiyle...


Hiç yorum yok: